Nasz zespół




Nasz zespół


Marta Wawrzyniak

Prezeska Fundacji, księgowa

Ukończyła studia na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu: I stopnia z Finansów i polityki pieniężnej, studia II stopnia z Publicystyki ekonomicznej i public relations, oraz III stopnia z Ekonomii (w przyszłości ma w planie napisanie i obronę pracy doktorskiej z zakresu Ekonomii Społecznej). Posiada dwudziestoletnie doświadczenie w pracy w księgowości, analityce finansowej oraz restrukturyzacji przedsiębiorstw. 

Jestem mamą prawie 11-sto letniego Konrada. To on był głównym powodem, dla którego podjęłam się założenia fundacji. Przez 8 lat szukałam odpowiedzi na pytanie, dlaczego mój syn nie czuje się dobrze w gronie rówieśników, bawi się sam, codziennie w te same zabawy, używa cytatów z reklam i uwielbia spędzać czas z dorosłymi. Po kilkudziesięciu wizytach u różnych specjalistów trafiliśmy na neurolog w Głogowie, która od razu skierowała nas na odpowiednie tory. Nie jestem psychologiem ani pedagogiem, ale jestem matką, która marzy o tym, żeby jej syn był najszczęśliwszym dzieckiem na świecie. Szkoła integracyjna okazała się dla Konrada nieodpowiednim miejscem, w którym z każdym dniem czuł się gorzej. Dopiero sytuacja „covidowa” pokazała, że syn zrobił ogromne postępy w nauce, pracując w spokoju w domu. Zmiana szkoły na edukację domową była pierwszym krokiem w kierunku zmiany na lepsze.

  •  Biznesplan Przedsiębiorstwa Społecznego. 
  • Zarządzanie Przedsiębiorstwem Społecznym. 

Sylwia Chwaliszewska

Dyrektorka szkoły, nauczycielka wczesnoszkolna, terapeutka integracji sensorycznej, terapii ręki, terapeutka dzieci i młodzieży w spektrum autyzmu

Absolwentka Wyższej Szkoły Humanistycznej w Lesznie na kierunku wychowanie przedszkolne i wczesnoszkolne, studiów podyplomowych z terapii integracji sensorycznej, terapii ręki, terapii dzieci i młodzieży w spektrum autyzmu, w trakcie kursu Stosowanej Analizy Potrzeb. Uczestniczyła w licznych konferencjach, kursach i szkoleniach m. im.: kodowanie i programowanie, dziecięca matematyka prof. Gruszczyk-Kolczyńskiej, odimienna metoda czytania I. Majchrzak, moduły edukacji daltońskiej, NVC. Współorganizatorka „Śniadań na trawie”, „Przystanku Leszno”, szkoleniowiec organizacji pozarządowych. Swoją pracę poddaje cyklicznie superwizji.

Od zawsze chciałam pracować z dziećmi i dla dzieci. Już w liceum jako wolontariuszka prowadziłam świetlicę przy Sądzie Rejonowym dla dzieci zagrożonych społecznie, byłam wychowawcą na koloniach i obozach terapeutycznych. Zawsze płynęłam pod prąd stawiając dziecko na pierwszym miejscu pracując inaczej niż większość. Tam gdzie inni widzieli „niegrzeczne” czy źle wychowane dziecko - ja starałam się dostrzec człowieka, który nie potrafi poradzić sobie z własnymi lękami i problemami. Będąc po raz pierwszy na Forum Nauczycieli Przedszkola zrozumiałam, że idę dobrą drogą. Poznałam Pasjonatów Nauczania, ludzi o podobnych poglądach. Zakochałam się w edukacji daltońskiej, outdoorowej, ocenianiu kształtującym. Zgłębiam inne alternatywne ścieżki edukacji, czerpię z nich radość i satysfakcję. Każdy młody człowiek jest inny, inaczej trzeba do niego podejść, dlatego często szukam rozwiązań w książkach, rozmowach z moją grupą wsparcia Pasjonatów Nauczania czy z najważniejszymi ludźmi czyli z rodzicami. Uwielbiam gdy wspólnie wypracowane metody przynoszą korzyści i dziecko zaczyna zmieniać się na moich oczach. Jestem zwolenniczką pracy bez pakietów, ocen, dzwonków, podążania za dzieckiem, dawania mu swobody w działaniu, samodzielności. Staram się zaszczepić w nich chęć uczenia się, samodzielnego odnajdywania odpowiedzi na nurtujące ich pytania czy rozwiązywania problemów.


Aleksandra Zarzecka

Nauczycielka wczesnoszkolna, terapeutka dzieci i młodzieży w spektrum autyzmu

Absolwentka WSPiA w Poznaniu, z wykształcenia oligofrenopedagog, wychowawca i nauczyciel przedszkolny i wczesnoszkolny. Ukończyła  kurs pedagogiki montessori i certyfikowane szkolenia  muzykoterapii naturalnej i organicznej. Jest praktykiem Gimnastyki Mózgu Dennisona, w trakcie studiów terapia i edukacja osób w spektrum autyzmu. 

Już od pierwszych kontaktów z dziećmi byłam pewna, że chcę uczestniczyć w  ich rozwoju, czerpać z ich ciekawości świata i podsycać chęć poznawania nowych rzeczy. Świat widziany oczami dziecka jest światem fascynującym, za którym jako dorośli tęsknimy. Korzystając z doświadczenia innych pedagogów rozpoczęłam poszukiwanie metody pracy, która będzie przyjemna, interesująca i przede wszystkim skuteczna. Spotkanie z pedagogiką Montessori było przełomowym momentem, który wskazał mi kierunek w jakim chcę działać jako nauczyciel. Rozwój w zakresie pedagogiki specjalnej umożliwił mi zdobycie wiedzy i wykształcenie umiejętności, które pozwalają na usprawnienie procesu edukacyjnego dzieci ze specjalnymi potrzebami. Współpraca z Fundacją Żyrafa dała mi szansę na praktykowanie ulubionej metody pracy w pracy z niesamowitymi umysłami podopiecznych szkoły.

  • Sensoplastyka – trener 1 stopnia.
  • Plastyka Ekspresywna.
  • Arteterapia w pracy nauczyciela i pedagoga.
  • Terapia przez zabawę.
  • Terapia ręki jako element pracy z dziećmi z trudnościami grafomotorycznymi.
  • Terapia dziecka z autyzmem.
  • Seminaria Inspirujące Familylab.

Magdalena Giernaś-Strakulska

Nauczycielka przyrody, biologii i chemii

Ukończyła studia magisterskie na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu na kierunku biologia w zakresie biologii człowieka oraz studia podyplomowe z chemii w szkole. Jako nauczyciel pracuje od 2001. W wolnych chwilach oddaje się swojej ogrodowej pasji oraz poszerza swoją wiedzę dotyczącą spektrum autyzmu.

Jestem mamą, która marzy o edukacji dostosowanej do indywidualnych potrzeb dziecka. Pragnę, aby dzieci rozwijały się w swoim tempie. Inspirują mnie słowa prof. G.Huthera Trawa nie rośnie szybciej, gdy się za nią ciągnie, tak jak uczniowie nie uczą się lepiej, gdy stawia się przed nimi coraz wyższe wymagania.


Ilona Kobuszyńska

Psycholożka, terapeutka dzieci i młodzieży w spektrum autyzmu

Ukończyła Studium Nauczycielskie w Lesznie na kierunku wychowanie przedszkolne oraz Uniwersytet Dolnośląski DSW we Wrocławiu na kierunku psychologia kliniczna i zdrowia. Obecnie poszerza wiedzę na studiach podyplomowych w WSNS w Lublinie na kierunku przygotowanie pedagogiczne oraz diagnoza, terapia i edukacja osób w spektrum autyzmu. Ukończyła liczne kursy i szkolenia min.: Terapia akceptacji i zaangażowania oraz ACT-owa rewolucja u Sabina Sadecka terapia akceptacji i zaangażowania i terapia traumy; mediacje rodzinne - szkolenie specjalistyczne; szkolenie - wspieranie rozwoju i terapia dzieci w spektrum autyzmu, TUS u dzieci i dorosłych ze spektrum zaburzeń autystycznych i inne.

Moje pierwsze praktyki jako studentka psychologii odbywałam na Oddziale Dziennym Psychiatrycznym dla Dzieci i Młodzieży w Lesznie. Tam po raz pierwszy zetknęłam się z diagnozą i terapią dzieci w spektrum autyzmu. Od tego czasu na mojej drodze często pojawiał się ten motyw. Dzieci zawsze były dla mnie ważnym aspektem w życiu, a im bardziej ekspresyjne i dynamiczne, tym większy potencjał reprezentują, zaciekawiają i inspirują do pracy. Prywatnie mama i babcia. Zawodowo przedsiębiorczyni, terapeutka czaszkowo-krzyżowa, psycholożka.


Patrycja Ratajczak

nauczycielka języka angielskiego, pedagożka specjalna

Absolwentka Nauczycielskiego Kolegium Języków Obcych w Lesznie i Uniwersytetu im. A. Mickiewicza w Poznaniu na kierunku filologia angielska. Ukończyła również studia podyplomowe z pedagogiki specjalnej oraz kursy i szkolenia w zakresie nauczania j. angielskiego oraz pracy z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Pracuje jako nauczycielka od 2012 r.

Nauczanie języka angielskiego oraz praca z dziećmi i młodzieżą są moją pasją, która daje mi dużo radości i satysfakcji. W swojej pracy staram się dostrzegać potrzeby uczniów i wykorzystywać potencjał, który w nich drzemie. Mam doświadczenie w pracy z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych, w tym z dziećmi i młodzieżą w spektrum autyzmu. Przez wiele lat działałam jako opiekun samorządu uczniowskiego oraz szkolnego klubu wolontariatu włączając się z uczniami w wiele akcji charytatywnych. Prywatnie jestem mamą Kingi i Wojtka oraz miłośnikiem zwierząt. W wolnych chwilach relaksuję się pracując w ogrodzie lub wędrując po górach.


Marta Matyla

nauczycielka wczesnoszkolna i języka angielskiego, socjoterapeutka, logopedka

Absolwentka Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Lesznie, na kierunku wychowanie przedszkolne i edukacja wczesnoszkolna z językiem angielskim. Jest również absolwentką Wyższej Szkoły Humanistycznej w Lesznie, gdzie otrzymała tytuł magistra socjoterapii oraz studiów podyplomowych z logopedii.

Moje wykształcenie i doświadczenie zawodowe pozwoliły mi zdobyć szeroką wiedzę teoretyczną oraz praktyczne umiejętności niezbędne w pracy z dziećmi. Dzięki temu mogę skutecznie wspierać rozwój moich podopiecznych, dostosowując metody pracy do ich indywidualnych potrzeb. W swojej pracy koncentruję się na tworzeniu przyjaznego i bezpiecznego środowiska, które sprzyja rozwojowi emocjonalnemu, społecznemu i intelektualnemu dzieci. Wykorzystuję różnorodne techniki terapeutyczne oraz metody edukacyjne, aby pomóc dzieciom w osiąganiu ich pełnego potencjału. Moim celem jest wspieranie dzieci w ich rozwoju, pomaganie im w pokonywaniu trudności oraz budowanie ich pewności siebie. Każde dziecko jest dla mnie wyjątkowe, a praca z nim to dla mnie prawdziwa pasja.


Michał Berezowski

Członek Zarządu Fundacji, programista

Ukończył studia magisterskie z informatyki na Wydziale Elektroniki Politechniki Wrocławskiej w specjalności inżynieria internetowa. Obecnie pracuje na stanowisku architekta oprogramowania zajmując się projektowaniem i tworzeniem systemów telekomunikacyjnych. Prywatnie ojciec żywiołowego jedenastolatka :). Zapalony gitarzysta i pasjonat koszykówki.