Nasz zespół
Marta Wawrzyniak
Prezeska Fundacji, księgowa
Ukończyła studia na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu: I stopnia z Finansów i polityki pieniężnej, studia II stopnia z Publicystyki ekonomicznej i public relations, oraz III stopnia z Ekonomii (w przyszłości ma w planie napisanie i obronę pracy doktorskiej z zakresu Ekonomii Społecznej). Posiada dwudziestoletnie doświadczenie w pracy w księgowości, analityce finansowej oraz restrukturyzacji przedsiębiorstw.
Jestem mamą prawie 11-sto letniego Konrada. To on był głównym powodem, dla którego podjęłam się założenia fundacji. Przez 8 lat szukałam odpowiedzi na pytanie, dlaczego mój syn nie czuje się dobrze w gronie rówieśników, bawi się sam, codziennie w te same zabawy, używa cytatów z reklam i uwielbia spędzać czas z dorosłymi. Po kilkudziesięciu wizytach u różnych specjalistów trafiliśmy na neurolog w Głogowie, która od razu skierowała nas na odpowiednie tory. Nie jestem psychologiem ani pedagogiem, ale jestem matką, która marzy o tym, żeby jej syn był najszczęśliwszym dzieckiem na świecie. Szkoła integracyjna okazała się dla Konrada nieodpowiednim miejscem, w którym z każdym dniem czuł się gorzej. Dopiero sytuacja „covidowa” pokazała, że syn zrobił ogromne postępy w nauce, pracując w spokoju w domu. Zmiana szkoły na edukację domową była pierwszym krokiem w kierunku zmiany na lepsze.
Sylwia Chwaliszewska
Dyrektorka szkoły, nauczycielka wczesnoszkolna, terapeutka integracji sensorycznej, terapii ręki, terapeutka dzieci i młodzieży w spektrum autyzmu
Absolwentka Wyższej Szkoły Humanistycznej w Lesznie na kierunku wychowanie przedszkolne i wczesnoszkolne, studiów podyplomowych z terapii integracji sensorycznej, terapii ręki, terapii dzieci i młodzieży w spektrum autyzmu, w trakcie kursu Stosowanej Analizy Potrzeb. Uczestniczyła w licznych konferencjach, kursach i szkoleniach m. im.: kodowanie i programowanie, dziecięca matematyka prof. Gruszczyk-Kolczyńskiej, odimienna metoda czytania I. Majchrzak, moduły edukacji daltońskiej, NVC. Współorganizatorka „Śniadań na trawie”, „Przystanku Leszno”, szkoleniowiec organizacji pozarządowych. Swoją pracę poddaje cyklicznie superwizji.
Od zawsze chciałam pracować z dziećmi i dla dzieci. Już w liceum jako wolontariuszka prowadziłam świetlicę przy Sądzie Rejonowym dla dzieci zagrożonych społecznie, byłam wychowawcą na koloniach i obozach terapeutycznych. Zawsze płynęłam pod prąd stawiając dziecko na pierwszym miejscu pracując inaczej niż większość. Tam gdzie inni widzieli „niegrzeczne” czy źle wychowane dziecko - ja starałam się dostrzec człowieka, który nie potrafi poradzić sobie z własnymi lękami i problemami. Będąc po raz pierwszy na Forum Nauczycieli Przedszkola zrozumiałam, że idę dobrą drogą. Poznałam Pasjonatów Nauczania, ludzi o podobnych poglądach. Zakochałam się w edukacji daltońskiej, outdoorowej, ocenianiu kształtującym. Zgłębiam inne alternatywne ścieżki edukacji, czerpię z nich radość i satysfakcję. Każdy młody człowiek jest inny, inaczej trzeba do niego podejść, dlatego często szukam rozwiązań w książkach, rozmowach z moją grupą wsparcia Pasjonatów Nauczania czy z najważniejszymi ludźmi czyli z rodzicami. Uwielbiam gdy wspólnie wypracowane metody przynoszą korzyści i dziecko zaczyna zmieniać się na moich oczach. Jestem zwolenniczką pracy bez pakietów, ocen, dzwonków, podążania za dzieckiem, dawania mu swobody w działaniu, samodzielności. Staram się zaszczepić w nich chęć uczenia się, samodzielnego odnajdywania odpowiedzi na nurtujące ich pytania czy rozwiązywania problemów.
Aleksandra Zarzecka
Nauczycielka wczesnoszkolna, terapeutka dzieci i młodzieży w spektrum autyzmu
Absolwentka WSPiA w Poznaniu, z wykształcenia oligofrenopedagog, wychowawca i nauczyciel przedszkolny i wczesnoszkolny. Ukończyła kurs pedagogiki montessori i certyfikowane szkolenia muzykoterapii naturalnej i organicznej. Jest praktykiem Gimnastyki Mózgu Dennisona, w trakcie studiów terapia i edukacja osób w spektrum autyzmu.
Już od pierwszych kontaktów z dziećmi byłam pewna, że chcę uczestniczyć w ich rozwoju, czerpać z ich ciekawości świata i podsycać chęć poznawania nowych rzeczy. Świat widziany oczami dziecka jest światem fascynującym, za którym jako dorośli tęsknimy. Korzystając z doświadczenia innych pedagogów rozpoczęłam poszukiwanie metody pracy, która będzie przyjemna, interesująca i przede wszystkim skuteczna. Spotkanie z pedagogiką Montessori było przełomowym momentem, który wskazał mi kierunek w jakim chcę działać jako nauczyciel. Rozwój w zakresie pedagogiki specjalnej umożliwił mi zdobycie wiedzy i wykształcenie umiejętności, które pozwalają na usprawnienie procesu edukacyjnego dzieci ze specjalnymi potrzebami. Współpraca z Fundacją Żyrafa dała mi szansę na praktykowanie ulubionej metody pracy w pracy z niesamowitymi umysłami podopiecznych szkoły.
Magdalena Giernaś-Strakulska
Nauczycielka przyrody, biologii i chemii
Ukończyła studia magisterskie na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu na kierunku biologia w zakresie biologii człowieka oraz studia podyplomowe z chemii w szkole. Jako nauczyciel pracuje od 2001. W wolnych chwilach oddaje się swojej ogrodowej pasji oraz poszerza swoją wiedzę dotyczącą spektrum autyzmu.
Jestem mamą, która marzy o edukacji dostosowanej do indywidualnych potrzeb
dziecka. Pragnę, aby dzieci rozwijały się w swoim tempie. Inspirują mnie słowa prof.
G.Huthera Trawa nie rośnie szybciej, gdy się za nią ciągnie
, tak jak
uczniowie nie uczą się lepiej, gdy stawia się przed nimi coraz wyższe wymagania.
Ilona Kobuszyńska
Psycholożka, terapeutka dzieci i młodzieży w spektrum autyzmu
Ukończyła Studium Nauczycielskie w Lesznie na kierunku wychowanie przedszkolne oraz Uniwersytet Dolnośląski DSW we Wrocławiu na kierunku psychologia kliniczna i zdrowia. Obecnie poszerza wiedzę na studiach podyplomowych w WSNS w Lublinie na kierunku przygotowanie pedagogiczne oraz diagnoza, terapia i edukacja osób w spektrum autyzmu. Ukończyła liczne kursy i szkolenia min.: Terapia akceptacji i zaangażowania oraz ACT-owa rewolucja u Sabina Sadecka terapia akceptacji i zaangażowania i terapia traumy; mediacje rodzinne - szkolenie specjalistyczne; szkolenie - wspieranie rozwoju i terapia dzieci w spektrum autyzmu, TUS u dzieci i dorosłych ze spektrum zaburzeń autystycznych i inne.
Moje pierwsze praktyki jako studentka psychologii odbywałam na Oddziale Dziennym Psychiatrycznym dla Dzieci i Młodzieży w Lesznie. Tam po raz pierwszy zetknęłam się z diagnozą i terapią dzieci w spektrum autyzmu. Od tego czasu na mojej drodze często pojawiał się ten motyw. Dzieci zawsze były dla mnie ważnym aspektem w życiu, a im bardziej ekspresyjne i dynamiczne, tym większy potencjał reprezentują, zaciekawiają i inspirują do pracy. Prywatnie mama i babcia. Zawodowo przedsiębiorczyni, terapeutka czaszkowo-krzyżowa, psycholożka.
Patrycja Ratajczak
nauczycielka języka angielskiego, pedagożka specjalna
Absolwentka Nauczycielskiego Kolegium Języków Obcych w Lesznie i Uniwersytetu im. A. Mickiewicza w Poznaniu na kierunku filologia angielska. Ukończyła również studia podyplomowe z pedagogiki specjalnej oraz kursy i szkolenia w zakresie nauczania j. angielskiego oraz pracy z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Pracuje jako nauczycielka od 2012 r.
Nauczanie języka angielskiego oraz praca z dziećmi i młodzieżą są moją pasją, która daje mi dużo radości i satysfakcji. W swojej pracy staram się dostrzegać potrzeby uczniów i wykorzystywać potencjał, który w nich drzemie. Mam doświadczenie w pracy z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych, w tym z dziećmi i młodzieżą w spektrum autyzmu. Przez wiele lat działałam jako opiekun samorządu uczniowskiego oraz szkolnego klubu wolontariatu włączając się z uczniami w wiele akcji charytatywnych. Prywatnie jestem mamą Kingi i Wojtka oraz miłośnikiem zwierząt. W wolnych chwilach relaksuję się pracując w ogrodzie lub wędrując po górach.
Marta Matyla
nauczycielka wczesnoszkolna i języka angielskiego, socjoterapeutka, logopedka
Absolwentka Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Lesznie, na kierunku wychowanie przedszkolne i edukacja wczesnoszkolna z językiem angielskim. Jest również absolwentką Wyższej Szkoły Humanistycznej w Lesznie, gdzie otrzymała tytuł magistra socjoterapii oraz studiów podyplomowych z logopedii.
Moje wykształcenie i doświadczenie zawodowe pozwoliły mi zdobyć szeroką wiedzę teoretyczną oraz praktyczne umiejętności niezbędne w pracy z dziećmi. Dzięki temu mogę skutecznie wspierać rozwój moich podopiecznych, dostosowując metody pracy do ich indywidualnych potrzeb. W swojej pracy koncentruję się na tworzeniu przyjaznego i bezpiecznego środowiska, które sprzyja rozwojowi emocjonalnemu, społecznemu i intelektualnemu dzieci. Wykorzystuję różnorodne techniki terapeutyczne oraz metody edukacyjne, aby pomóc dzieciom w osiąganiu ich pełnego potencjału. Moim celem jest wspieranie dzieci w ich rozwoju, pomaganie im w pokonywaniu trudności oraz budowanie ich pewności siebie. Każde dziecko jest dla mnie wyjątkowe, a praca z nim to dla mnie prawdziwa pasja.
Michał Berezowski
Członek Zarządu Fundacji, programista
Ukończył studia magisterskie z informatyki na Wydziale Elektroniki Politechniki Wrocławskiej w specjalności inżynieria internetowa. Obecnie pracuje na stanowisku architekta oprogramowania zajmując się projektowaniem i tworzeniem systemów telekomunikacyjnych. Prywatnie ojciec żywiołowego jedenastolatka :). Zapalony gitarzysta i pasjonat koszykówki.