Regulamin rekrutacji i uczestnictwa w projekcie „Bliżej Rodziny – wsparcie dla rodzin z dziećmi w spektrum autyzmu ” Projekt realizowany jest w ramach partnerstwa z Fundacją PZU
§ 1 POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Regulamin określa zasady rekrutacji i uczestnictwa w projekcie „Bliżej Rodziny – wsparcie dla rodzin z dziećmi w spektrum autyzmu” , realizowanym przez Fundacja Żyrafa Edukacja Ponad Wszystko ul. Osiedle Józefa Sułkowskiego 25/10 64-100 Leszno, Polska w ramach partnerstwa z Fundacją PZU
- Beneficjentem projektu (wnioskodawcą) jest Fundacja Żyrafa Edukacja Ponad Wszystko.
- Biuro projektu mieści się w Wilkowicach, ul. Park 1, tel. 739-975-238
- Zasięg projektu – Dzieci i młodzież w wieku 5-18 lat w spektrum autyzmu, ich rodzeństwo i rodzice. Nauczyciele i inni specjaliści pracujący z dziećmi w spektrum autyzmu oraz wolontariusze z Leszna, Rydzyny, Wilkowic i miejscowości w promieniu 20 km od miejsca realizacji.
- Miejsce realizacji projektu (placówki):
Fundacja Żyrafa Edukacja Ponad Wszystko, ul. Park 1, 64-115 Wilkowice
Specjalny Ośrodek Szkolno – Wychowawczy im. Franciszka ratajczaka w Rydzynie, Plac Zamkowy 2, 64-130 Rydzyna
- Przy realizacji projektu wnioskodawca współpracować będzie ze Specjalnym Ośrodkiem Szkolno – Wychowawczy im. Franciszka Ratajczaka w Rydzynie, Plac Zamkowy 2, 64-130 Rydzyna na podstawie odrębnej umowy regulującej zadania stron.
§ 2 SŁOWNIK POJĘĆ I SKRÓTÓW
Ilekroć w dalszej części dokumentu jest mowa bez bliższego określenia o:
- Projekcie – należy przez to rozumieć projekt „Bliżej Rodziny – wsparcie dla rodzin z dziećmi w spektrum autyzmu”
- Regulaminie – należy przez to rozumieć Regulamin rekrutacji i uczestnictwa w projekcie.
- „Bliżej Rodziny – wsparcie dla rodzin z dziećmi w spektrum autyzmu”, realizowanym w ramach w ramach partnerstwa z Fundacją PZU
- Uczestniku projektu – należy przez to rozumieć osobę zakwalifikowaną do udziału w projekcie i bezpośrednio korzystającą ze wsparcia
- Dziecku – należy przez to rozumieć dziecko w wieku od 5 do 12 lat z diagnozą całościowych zaburzeń rozwoju ze spektrum autyzmu, bądź w trakcie diagnozy, zamieszkałe na terenie realizacji projektu, bądź będące uczniem Ośrodka Szkolno Wychowawczego w Rydzynie oraz jego rodzeństwo
- Młodzieży – należy przez to rozumieć młodzież w wieku od 13 do 18 lat z diagnozą całościowych zaburzeń rozwoju ze spektrum autyzmu, bądź w trakcie diagnozy, zamieszkałe na terenie realizacji projektu, bądź będące uczniem Ośrodka Szkolno Wychowawczego w Rydzynie oraz jego rodzeństwo.
- Rodzicu / Opiekunie – należy przez to rozumieć, rodzica lub opiekuna formalnego bądź nieformalnego, dziecka w spektrum autyzmu.
- Nauczycielu lub specjaliście – należy przez to rozumieć nauczyciela lub specjalistę pracującego zawodowo z dziećmi i młodzieżą w spektrum autyzmu
- Wolontariuszu – należy przez to rozumieć osobę świadczącą nieodpłatną, dobrowolną pracę na rzecz Fundacji Żyrafa – Edukacja Ponad Wszystko.
- Koordynator projektu – należy przez to rozumieć osobę odpowiedzialną za prowadzenie procesu rekrutacji uczestników.
- Wsparciu – należy przez to rozumieć uczestnictwo w działaniach projektowych.
§ 3 ZAŁOŻENIA PROJEKTOWE I ORGANIZACYJNE
- Celem głównym projektu jest przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu dzieci i młodzieży w spektrum autyzmu (ASD) i ich rodzin, aktywizacja uczestników projektu we wszystkich dziedzinach życia (psychicznej, fizycznej, społecznej) oraz popularyzowanie wiedzy o autyzmie.
- W ramach projektu uczestnicy będą mogli skorzystać z bezpłatnych usług (form
wsparcia):
- Grupa docelowa – dzieci w wieku od 5 do 12 lat w spektrum autyzmu wraz
z rodzeństwem
- Warsztaty kompetencji społeczno emocjonalnych z arteterapią
- Zajęcia specjalistyczne Metodą Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne
- Zajęcia specjalistyczne Metodą Gimnastyki Dennisona
- Muzykoterapia naturalna
- Grupa docelowa – dzieci w wieku 13-18 lat w spektrum autyzmu wraz z
rodzeństwem
- Warsztaty kompetencji społeczno emocjonalnych z arteterapią
- Zajęcia specjalistyczne Metodą Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne
- Zajęcia specjalistyczne Metodą Gimnastyki Dennisona
- Warsztaty rozwoju osobistego
- Muzykoterapia
- Zajęcia rekreacyjne “Gry bez prądu”
- Grupa docelowa – rodzice i opiekunowie dzieci w spektrum autyzmu
- Tygodniowa Szkoła dla rodziców prowadzona przez lekarza psychiatrę
- Dwudniowe szkolenie “Zabawa inspirująca Rozwój”
- TRE – Ćwiczenia uwalniające napięcia, stres i urazy
- Zajęcia specjalistyczne Metodą Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne z dziećmi
- Grupa wsparcia dla rodziców
- Wsparcie psychologiczne
- Grupa docelowa – nauczyciele, specjaliści i wolontariusze
pracującymi z dziećmi i młodzieżą w spektrum autyzmu
- Dwudniowe szkolenie “Zabawa inspirująca Rozwój”
- TRE – Ćwiczenia uwalniające napięcia, stres i urazy
- Grupa docelowa – dzieci w wieku od 5 do 12 lat w spektrum autyzmu wraz
z rodzeństwem
- Czas realizacji projektu od 23 kwietnia do 30 sierpnia
§ 4
I. GRUPA DOCELOWA
- Uczestnikami projektu (odbiorcami wsparcia) mogą być osoby zamieszkałe w
Lesznie, Wilkowicach, Rydzynie i w miejscowościach w obrębie 20 km od miejsca
realizacji projektu:
- dzieci i młodzież w wieku od 5 do 18 lat z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
- Rodzice i/lub opiekunowie, oraz niepełnoletnie rodzeństwo dzieci ze spektrum autyzmu
- Nauczyciele, specjaliści, wolontariusze spełniający definicję z niniejszego regulaminu
- Projektem objętych zostanie do 115 osób, w tym ok: 60 dzieci, 30 rodziców i opiekunów (w tej liczbie również rodzeństwo), 15 nauczycieli i specjalistów, 10 wolontariuszy
II. KRYTERIA UCZESTNICTWA
Uczestnikiem projektu może zostać osoba, która dopełni odpowiednich formalności określonych w niniejszym regulaminie i spełni następujące warunki:
- Jest dzieckiem z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. W celu weryfikacji wymagane jest przedstawienie odpowiednich dokumentów do wglądu
- Jest rodzeństwem dziecka ze zdiagnozowanymi zaburzeniami ze spektrum autyzmu
- Jest rodzicem/opiekunem dziecka ze zdiagnozowanymi zaburzeniami ze spektrum autyzmu
- Jest nauczycielem lub specjalistą pracującym z dziećmi i młodzieżą w spektrum autyzmu. W celu weryfikacji wymagane przedstawienie zaświadczenia od pracodawcy.
- Jest wolontariuszem współpracującym z fundacją na podstawie odrębnych umów.
(w przypadku osób nieposiadających pełnej zdolności do czynności prawnych dodatkowo wymagana jest zgoda rodziców/opiekunów prawnych na udział w projekcie).
§ 5 OGÓLNE ZASADY REALIZACJI FORM WSPARCIA DLA UCZESTNIKÓW PROJEKTU
- W ramach projektu przewidziano formy wsparcia dla dzieci i młodzieży oraz nauczycieli, specjalistów i rodziców/opiekunów i wolontariuszy wymienione szczegółowo w § 3
- Przewidziane formy wsparcia dla grupy docelowej mają charakter nieodpłatny.
- Przedstawiciele grupy docelowej mogą uczestniczyć w kilku formach wsparcia, wg własnych potrzeb i możliwości.
- Zajęcia dla nauczycieli będą organizowane zgodnie z założeniami projektu.
- Zajęcia dla dzieci, co do zasady odbywać się będą na terenie:
Fundacja Żyrafa Edukacja Ponad Wszystko, ul. Park 1, 64-115 Wilkowice
Specjalny Ośrodek Szkolno – Wychowawczy im. Franciszka ratajczaka w Rydzynie, Plac Zamkowy 2, 64-130 Rydzyna
- Placówki udostępnią sale, zakupione wyposażenie i niezbędne materiały dydaktyczne i biurowe do realizacji zajęć dla dzieci, zgodnie z ich charakterem i potrzebami programowymi.
§ 6
ZASADY REALIZACJI I RODZAJE FORM WSPARCIA DLA DZIECI I MŁODZIEŻY
- Zajęcia specjalistyczne – 12 OS X 85 H
- Grupa docelowa – 5-12 lat w spektrum autyzmu wraz z rodzeństwem.
- Warsztaty kompetencji społeczno emocjonalnych z arteterapią.
- Zajęcia specjalistyczne Metodą Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne.
- Zajęcia specjalistyczne Metodą Gimnastyki Dennisona.
- Muzykoterapia naturalna.
- Grupa docelowa – dzieci w wieku 13-18 lat w spektrum autyzmu wraz z
rodzeństwem.
- Warsztaty kompetencji społeczno emocjonalnych z arteterapią.
- Zajęcia specjalistyczne Metodą Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne.
- Zajęcia specjalistyczne Metodą Gimnastyki Dennisona.
- Warsztaty rozwoju osobistego.
- Muzykoterapia .
- Zajęcia rekreacyjne “Gry bez prądu”.
- Grupa docelowa – 5-12 lat w spektrum autyzmu wraz z rodzeństwem.
- Do rozpoczęcia realizacji wszystkich zajęć wymagane jest przeprowadzenie rekrutacji wśród dzieci w wieku przedszkolnym (wg procedury opisanej w § 9 niniejszego regulaminu).
- Terminy i godziny realizacji zajęć dostosowane będą do najbardziej pożądanych przez odbiorców, przy uwzględnieniu założeń projektowych.
§ 7 ZASADY REALIZACJI I RODZAJE FORM WSPARCIA DLA RODZICÓW I OPIEKUNÓW
- Tygodniowa Szkoła dla rodziców prowadzona przez lekarza psychiatrę – 15 OS. X 35H [Wilkowice].
- Dwudniowe szkolenie “Zabawa inspirująca Rozwój” – 23 OS. X 10H (Rydzyna).
- Dwudniowe szkolenie “Zabawa inspirująca Rozwój” – 22 OS. X 10H (Wilkowice).
- TRE – Ćwiczenia uwalniające napięcia, stres i urazy – 12 OS. X 12H (Rydzyna).
- TRE – Ćwiczenia uwalniające napięcia, stres i urazy – 12 OS. X 12H (Wilkowice).
- Zajęcia specjalistyczne Metodą Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne z dziećmi – 12 OS X 5H.
- Grupa wsparcia dla rodziców – 22 OS. X 6H (Rydzyna).
- Grupa wsparcia dla rodziców – 22 OS. X 6H (Wilkowice).
- Wsparcie psychologiczne – 10 OS. X 1H (Wilkowice).
- Do rozpoczęcia realizacji zajęć wymagane jest przeprowadzenie rekrutacji wśród rodziców i opiekunów (wg procedury opisanej w § 10 niniejszego regulaminu).
- Szkolenia przeprowadzone będą przez wykonawców zewnętrznych, posiadających wysokie kwalifikacje w danej dziedzinie na podstawie swojego autorskiego programu. Terminy i godziny realizacji szkoleń dostosowane będą do najbardziej pożądanych przez odbiorców, przy uwzględnieniu założeń projektowych.
§ 8 ZASADY REALIZACJI I RODZAJE FORM WSPARCIA DLA NAUCZYCIELI, SPECJALISTÓW, WOLONTARIUSZY
- Dwudniowe szkolenie “Zabawa inspirująca Rozwój” – 23 OS. X 10H (Rydzyna).
- Dwudniowe szkolenie “Zabawa inspirująca Rozwój” – 22 OS. X 10H (Wilkowice).
- TRE – Ćwiczenia uwalniające napięcia, stres i urazy – 12 OS. X 12H (Rydzyna).
- TRE – Ćwiczenia uwalniające napięcia, stres i urazy – 12 OS. X 12H (Rydzyna).
- Do rozpoczęcia realizacji zajęć wymagane jest przeprowadzenie rekrutacji wśród nauczycieli, specjalistów, wolontariuszy (wg procedury opisanej w § 10 niniejszego regulaminu).
- Szkolenia przeprowadzone będą przez wykonawców zewnętrznych, którzy zapewnią wykwalifikowaną kadrę dydaktyczną. Terminy i godziny realizacji szkoleń dostosowane będą do najbardziej pożądanych przez odbiorców, przy uwzględnieniu założeń projektowych.
§ 9
OGÓLNE ZASADY REKRUTACJI
- Rekrutację przeprowadza się osobno na każdą formę wsparcia.
- Osoby będące przedstawicielami grupy docelowej mogą zgłosić chęć uczestnictwa w formach wsparcia, dla których obligatoryjne jest przeprowadzenie rekrutacji poprzedzonej przez złożenie formularza zgłoszeniowego.
- Komisja rekrutacyjna zadba o właściwy proces informacyjny – informacje o
naborze będą powszechnie dostępne dla przedstawicieli grupy docelowej.
Kampania informacyjna będzie prowadzona jednocześnie na kilku płaszczyznach (np. za pomocą plakatów rozwieszonych w miejscach uczęszczanych przez odbiorców i ulotek rozdawanym rodzicom, informacji umieszczonej na stronie Fundacji i wykonawców, portalach społecznościowych, mediach internetowych, lokalnej prasie. Celem tego etapu jest dotarcie z informacją o projekcie do jak największej liczby potencjalnych uczestników projektu.
§ 10 PROCEDURA REKRUTACYJNA DLA DZIECI I MŁODZIEŻY
- Koordynator Projektu, odpowiedzialny będzie za przeprowadzenie rekrutacji wśród dzieci, rodziców/opiekunów, nauczycieli, specjalistów i wolontariuszy do projektu, w tym informowanie o projekcie i rozpoczęciu rekrutacji, przyjmowanie dokumentów zgłoszeniowych, weryfikację pod względem formalnym otrzymanych dokumentów zgłoszeniowych, ewidencjonowanie otrzymanych dokumentów zgłoszeniowych poprzez sporządzanie list rekrutacyjnych, zestawień/tabel, sporządzanie list podstawowych i rezerwowych.
- Rekrutacja uczestników odbywać się będzie w terminie od 21.04 do 31.05 z zastrzeżeniem ust. 3.
- W przypadku nie zrekrutowania założonej w projekcie liczby uczestników przeprowadzona zostanie rekrutacja uzupełniająca i wówczas będzie przebiegała, poza terminami wyznaczonymi w ust. 2, do momentu zrekrutowania pełnej grupy. Przeprowadzony zostanie wówczas nabór dodatkowy.
- Formularze zgłoszeniowe kompletnie wypełnione, przyjmowane będą w przez pracowników fundacji od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.00 do 15.00 w Wilkowicach, ul. Park 1, poprzez pocztę fundacji szkola.zyrafa@gmail.com lub w siedzibie współorganizatora Specjalny Ośrodek Szkolno – Wychowawczy im. Franciszka Ratajczaka w Rydzynie 64 – 130 Rydzyna, Plac Zamkowy 2 Dokumenty niekompletnie, np.(bez załączników lub niepodpisane lub niewypełnione we wszystkich wymaganych, miejscach) – nie będą brane pod uwagę.
- Koordynator projektu zobowiązany jest do zapewnienia odpowiednich środków organizacyjnych i technicznych zapewniających ochronę i bezpieczeństwo przetwarzania danych osobowych w szczególności te, o których mowa w art. 32 RODO.
- Do przetwarzania danych osobowych mogą być dopuszczone jedynie osoby upoważnione przez Beneficjenta posiadające imienne upoważnienie do przetwarzania danych osobowych, przy czym wydanie upoważnień nastąpi po zapoznaniu tych osób z przepisami w zakresie ochrony danych osobowych.
- Złożonym formularzom zgłoszeniowym nadawany będzie kolejny numer z rejestru zgłoszeń – osobny dla każdego miejsca lub organizacji. Kolejność zgłoszeń będzie miała wpływ na udział w projekcie.
- Na etapie weryfikacji formalnej zostaną odrzucone wnioski osób, które nie spełniają warunków określonych w § 4 pkt. 1 niniejszego Regulaminu.
- Złożenie formularza zgłoszeniowego oznacza, że kandydat i jego rodzic/opiekun prawny zapoznał się z niniejszym Regulaminem, akceptuje jego zapisy i zobowiązuje się do ich przestrzegania.
- Dokumenty zgłoszeniowe zostaną poddane ocenie wg kryteriów opisanych poniżej.
- Wybór uczestników projektu:
- Osoby zainteresowane wzięciem udziału w projekcie złożą formularz zgłoszeniowy, wg udostępnionego wzoru (formularz zgłoszeniowy obejmuje wszystkie formy wsparcia z możliwością wyboru przez osobę zgłaszającą) – możliwość pobrania ze strony internetowej www.szkolazyrafa.pl
- W przypadku, gdy liczba osób chętnych spełniających kryteria formalne
przewyższy liczbę dostępnych miejsc – utworzone zostaną listy
rezerwowe. KRYTERIA FORMALNE: obowiązujące w procesie rekrutacji dla dzieci:
- zamieszkanie na terenie objętym zasięgiem realizacji projektu zgodnie z § 1
- posiadanie diagnozy całościowych zaburzeń rozwoju ze spektrum autyzmu lub będących w trakcie diagnozy – dołączenie do formularza zgłoszeniowego oświadczenia lub przedstawienie dokumentów do wglądu
- w przypadku rodzeństwa obligatoryjny jest udział wspólnie z bratem/siostrą posiadającymi diagnozę całościowych zaburzeń rozwoju
- Do udziału w projekcie kwalifikują się dzieci spełniające wszystkie kryteria, zgodnie z przyjętymi zasadami.
- Koordynator Projektu sporządza listy podstawowe uczestników oraz listy rezerwowe, odpowiednio dla każdego rodzaju zajęć.
- W celu rozpoczęcia udziału osoby w projekcie niezbędne jest podanie przez nią danych osobowych w zakresie wyznaczonym dokumentami programowymi. Podanie danych jest dobrowolne, aczkolwiek odmowa ich podania jest równoznaczna z brakiem możliwości udzielenia wsparcia w ramach projektu. Kandydat zakwalifikowany do udziału w projekcie staje się uczestnikiem projektu z chwilą rozpoczęcia udziału w pierwszej formie wsparcia w projekcie, pod warunkiem podania niezbędnych danych i dostarczenia dokumentów – w tym dniu jest zobowiązany złożyć kompletnie wypełnioną i podpisaną niezbędną dokumentację: deklarację uczestnictwa, formularze wymaganych danych osobowych i oświadczenia.
§ 11 PROCEDURA REKRUTACYJNA DLA NAUCZYCIELI I SPECJALISTÓW
- Rekrutacją nauczycieli do projektu będzie zajmował się Koordynator Projektu oraz upoważnione przez niego osoby, które odpowiedzialne będą za przeprowadzenie rekrutacji nauczycieli do projektu w ramach form wsparcia. Kierownik Projektu odpowiedzialny będzie za informowanie o projekcie i rozpoczęciu rekrutacji, weryfikację pod względem formalnym otrzymanych dokumentów zgłoszeniowych, ewidencjonowanie otrzymanych dokumentów zgłoszeniowych poprzez sporządzanie list rekrutacyjnych, zestawień/tabel, sporządzanie list podstawowych i rezerwowych
- Rekrutacja uczestników odbywać się będzie w terminie od 21.04 do 31.05 z zastrzeżeniem ust. 3.
- W przypadku nie zrekrutowania założonej w projekcie liczby uczestników przeprowadzona zostanie rekrutacja uzupełniająca i wówczas będzie przebiegała, poza terminami wyznaczonymi w ust. 2, do momentu zrekrutowania pełnej grupy.
- Formularze zgłoszeniowe kompletnie wypełnione, przyjmowane będą w przez
pracowników fundacji od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.00 do 15.00. w
Wilkowicach, ul. Park 1 lub poprzez pocztę fundacji szkola.zyrafa@gmail.com lub w siedzibie
współorganizatora Specjalny Ośrodek Szkolno – Wychowawczy im. Franciszka
Ratajczaka w Rydzynie 64 – 130 Rydzyna, Plac Zamkowy 2.
Dokumenty niekompletnie, tj. niepodpisane lub niewypełnione we wszystkich wymaganych miejscach nie będą brane pod uwagę. - Koordynator projektu jest zobowiązany do zapewnienia odpowiednich środków organizacyjnych i technicznych zapewniających ochronę i bezpieczeństwo przetwarzania danych osobowych w szczególności te o których mowa w art. 32 RODO.
- Do przetwarzania danych osobowych mogą być dopuszczone jedynie osoby upoważnione przez Beneficjenta posiadające imienne upoważnienie do przetwarzania danych osobowych, przy czym wydanie upoważnień nastąpi po zapoznaniu tych osób z przepisami w zakresie ochrony danych osobowych.
- Złożonym formularzom zgłoszeniowym nadawany będzie kolejny numer z rejestru zgłoszeń – osobny dla każdego miejsca realizacji. Kolejność zgłoszeń będzie miała wpływ na udział w projekcie.
- Na etapie weryfikacji formalnej zostaną odrzucone wnioski osób, które nie spełniają warunków określonych w § 4 pkt. 1 niniejszego Regulaminu.
- Złożenie formularza zgłoszeniowego oznacza, że kandydat zapoznał się z niniejszym Regulaminem, akceptuje jego zapisy i zobowiązuje się do ich przestrzegania.
- Dokumenty zgłoszeniowe zostaną poddane ocenie wg kryteriów opisanych poniżej.
- Wybór uczestników projektu:
- Osoby zainteresowane wzięciem udziału w projekcie złożą formularz zgłoszeniowy, wg udostępnionego wzoru (formularz zgłoszeniowy obejmuje wszystkie formy wsparcia z możliwością wyboru przez osobę zgłaszającą) – możliwość pobrania ze strony internetowej www.szkolazyrafa.pl
- W przypadku, gdy liczba osób chętnych spełniających kryteria formalne przewyższy liczbę dostępnych miejsc – utworzone zostaną listy rezerwowe.
KRYTERIA FORMALNE obowiązujące w procesie rekrutacji dla nauczycieli i specjalistów:
- zatrudnienie jako nauczyciel / SPECJALISTA pracujący z dziećmi i młodzieżą w spektrum autyzmu- poprzez dołączenie do formularza zgłoszeniowego oświadczenia lub zaświadczenia od pracodawcy
- dobrowolna chęć udziału w projekcie
- deklaracja wykorzystania nabytych kwalifikacji w pracy
- poprzez złożenie oświadczenia (formularz zgłoszeniowego);
W przypadku uchybień formalnych kandydat może w ciągu 3 dni roboczych uzupełnić braki.
- Do udziału w projekcie zakwalifikują się nauczyciele spełniający wszystkie kryteria.
- Koordynator Projektu, o którym mowa w § 10 ust.1, sporządza listy podstawowe uczestników oraz listy rezerwowe odpowiednio dla każdego rodzaju wsparcia, o którym mowa w § 6 niniejszego regulaminu. Listy osób kwalifikujących się do uczestnictwa w projekcie-podstawowe i rezerwowe (w wyniku przeprowadzenia rekrutacji w terminie, określonym w § 10 ust. 2)
- W celu rozpoczęcia udziału osoby w projekcie niezbędne jest podanie przez nią danych osobowych w zakresie wyznaczonym dokumentami programowymi. Podanie danych jest dobrowolne, aczkolwiek odmowa ich podania jest równoznaczna z brakiem możliwości udzielenia wsparcia w ramach projektu. Kandydat zakwalifikowany do udziału w projekcie staje się uczestnikiem projektu z chwilą rozpoczęcia udziału w pierwszej formie wsparcia w projekcie, pod warunkiem podania niezbędnych danych i dostarczenia dokumentów – w tym dniu jest zobowiązany złożyć kompletnie wypełnioną i podpisaną niezbędną dokumentację: deklarację uczestnictwa, formularze wymaganych danych osobowych i oświadczenia.
§ 12 PROCEDURA REKRUTACYJNA DLA WOLONTARIUSZY
- Rekrutacją wolontariuszy do projektu będzie zajmował się Koordynator Projektu oraz upoważnione przez niego osoby, które odpowiedzialne będą za przeprowadzenie rekrutacji nauczycieli do projektu w ramach form wsparcia. Koordynator Projektu odpowiedzialny będzie za informowanie o projekcie i rozpoczęciu rekrutacji, weryfikację pod względem formalnym otrzymanych dokumentów zgłoszeniowych, ewidencjonowanie otrzymanych dokumentów zgłoszeniowych poprzez sporządzanie list rekrutacyjnych, zestawień/tabel, sporządzanie list podstawowych i rezerwowych
- Rekrutacja uczestników odbywać się będzie w terminie od 21.04 do 31.05 z zastrzeżeniem ust. 3.
- W przypadku nie zrekrutowania założonej w projekcie liczby uczestników przeprowadzona zostanie rekrutacja uzupełniająca i wówczas będzie przebiegała, poza terminami wyznaczonymi w ust. 2, do momentu zrekrutowania pełnej grupy.
- Formularze zgłoszeniowe kompletnie wypełnione, przyjmowane będą w przez
pracowników fundacji od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.00 do 15.00 w
Wilkowicach, ul. Park 1 i lub poprzez pocztę fundacji szkola.zyrafa@gmail.com lub w siedzibie
współorganizatora Specjalny Ośrodek Szkolno – Wychowawczy im. Franciszka
Ratajczaka w Rydzynie 64 – 130 Rydzyna, Plac Zamkowy 2.
Dokumenty niekompletnie, tj. niepodpisane lub niewypełnione we wszystkich wymaganych miejscach nie będą brane pod uwagę. - Koordynator projektu jest zobowiązany jest do zapewnienia odpowiednich środków organizacyjnych i technicznych zapewniających ochronę i bezpieczeństwo przetwarzania danych osobowych w szczególności te o których mowa w art. 32 RODO.
- Do przetwarzania danych osobowych mogą być dopuszczone jedynie osoby upoważnione przez Beneficjenta posiadające imienne upoważnienie do przetwarzania danych osobowych, przy czym wydanie upoważnień nastąpi po zapoznaniu tych osób z przepisami w zakresie ochrony danych osobowych.
- Złożonym formularzom zgłoszeniowym nadawany będzie kolejny numer z rejestru zgłoszeń – osobny dla każdego miejsca realizacji.Kolejność zgłoszeń będzie miała wpływ na udział w projekcie.
- Na etapie weryfikacji formalnej zostaną odrzucone wnioski osób, które nie spełniają warunków określonych w § 4 pkt. 1 niniejszego Regulaminu.
- Złożenie formularza zgłoszeniowego oznacza, że kandydat zapoznał się z niniejszym
Regulaminem, akceptuje jego zapisy i zobowiązuje się do ich przestrzegania.
- Dokumenty zgłoszeniowe zostaną poddane ocenie wg kryteriów opisanych poniżej.
- Wybór uczestników projektu:
- Osoby zainteresowane wzięciem udziału w projekcie złożą formularz zgłoszeniowy, wg udostępnionego wzoru (formularz zgłoszeniowy obejmuje wszystkie formy wsparcia z możliwością wyboru przez osobę zgłaszającą) – możliwość pobrania ze strony internetowej szkolazyrafa.pl
- W przypadku, gdy liczba osób chętnych spełniających kryteria formalne
przewyższy liczbę dostępnych miejsc – utworzone zostaną listy
rezerwowe. KRYTERIA FORMALNE obowiązujące w procesie rekrutacji dla
wolontariuszy:
- podpisanie odpowiedniej umowy wolontariackiej – załącznik do regulaminu
- dobrowolna chęć udziału w projekcie
- deklaracja wykorzystania nabytych kwalifikacji w pracy – poprzez złożenie oświadczenia (formularz zgłoszeniowego)
W przypadku uchybień formalnych kandydat może w ciągu 3 dni roboczych uzupełnić braki.
- Do udziału w projekcie zakwalifikują się wolontariusze spełniający wszystkie kryteria.
- Koordynator Projektu, o którym mowa w § 10 ust.1, sporządza listy podstawowe uczestników oraz listy rezerwowe odpowiednio dla każdego rodzaju wsparcia, o którym mowa w § 6 niniejszego regulaminu. Listy osób kwalifikujących się do uczestnictwa w projekcie-podstawowe i rezerwowe (w wyniku przeprowadzenia rekrutacji w terminie, określonym w § 10 ust. 2)
- W celu rozpoczęcia udziału osoby w projekcie niezbędne jest podanie przez nią danych osobowych w zakresie wyznaczonym dokumentami programowymi. Podanie danych jest dobrowolne, aczkolwiek odmowa ich podania jest równoznaczna z brakiem możliwości udzielenia wsparcia w ramach projektu. Kandydat zakwalifikowany do udziału w projekcie staje się uczestnikiem projektu z chwilą rozpoczęcia udziału w pierwszej formie wsparcia w projekcie, pod warunkiem podania niezbędnych danych i dostarczenia dokumentów – w tym dniu jest zobowiązany złożyć kompletnie wypełnioną i podpisaną niezbędną dokumentację: deklarację uczestnictwa, formularze wymaganych danych osobowych i oświadczenia.
§ 13 PRAWA I OBOWIĄZKI UCZESTNIKA PROJEKTU
- 1. Uczestnik projektu ma prawo do:
- uczestniczenia w nieodpłatnych formach wsparcia
- uczestniczenia we wszystkich formach wsparcia przewidzianych w ramach projektu
- korzystania z materiałów zapewnionych w okresie udzielanego wsparcia
- Uczestnik zobowiązany jest do:
- uczestniczenia w formach wsparcia w pełnym zakresie przewidzianym programem, przy minimum 80% obecności,
- regularnego, punktualnego i aktywnego uczestniczenia w formach wsparcia oraz kulturalnego zachowania,
- potwierdzania każdorazowo obecności poprzez złożenie podpisu na liście obecności,
- złożenia usprawiedliwienia w przypadku nieobecności – dopuszcza się usprawiedliwione nieobecności spowodowane chorobą lub ważnymi sytuacjami losowymi,
- wypełniania ankiet ewaluacyjnych/testów sprawdzających wiedzę itp. w zależności od wymogów programowych oraz zapisów wniosku o dofinansowanie,
- udostępniania danych osobowych niezbędnych do realizacji projektu, w szczególności związanych z przeprowadzeniem rekrutacji, potwierdzaniem kwalifikowalności wydatków, udzielaniem wsparcia uczestnikom Projektu, zarządzania, ewaluacji, monitoringu, kontroli, audytu, sprawozdawczości oraz działań informacyjno-promocyjnych w ramach projektu oraz zapewnienia obowiązku informacyjnego dotyczącego przekazywania do publicznej wiadomości informacji o podmiotach uzyskujących wsparcie z Fundacji PZU
- informowania o wszelkich zmianach swoich danych kontaktowych celem umożliwienia Beneficjentowi projektu wywiązywania się z obowiązków dot. sprawozdawczości projektu,
- przekazania beneficjentowi danych po zakończeniu projektu potrzebnych do wyliczenia wskaźników rezultatu bezpośredniego do 4 tygodni od zakończenia udziału w projekcie (w formie oświadczenia, którego wzór udostępni Beneficjent) oraz możliwości przyszłego udziału w badaniu ewaluacyjnym.
§ 14 REZYGNACJA Z UDZIAŁU W PROJEKCIE
- Osoba zakwalifikowana do udziału w projekcie na listę podstawową ma prawo do rezygnacji z udziału w projekcie bez podania przyczyn, jeśli rezygnacja zostanie zgłoszona pisemnie w miejscu prowadzenia rekrutacji najpóźniej na 10 dni roboczych przed rozpoczęciem formy wsparcia.
- Beneficjent projektu dopuszcza tylko w przypadkach uzasadnionych zdarzeń losowych niezależnych od uczestnika rezygnację z udziału w danej formie wsparcia w trakcie ich trwania.
- W przypadku, gdy uczestnik nie usprawiedliwi swojej nieobecności w danej formie wsparcia, zrezygnował z udziału w projekcie, straci status uczestnika projektu, prowadzący daną formę wsparcia zobowiązany jest niezwłocznie przyjąć do udziału w projekcie inną osobę (kolejną z listy rekrutacyjnej). Osoba rezygnująca z udziału w projekcie składa pisemną rezygnację z uczestnictwa w projekcie.
- Beneficjent ostateczny zostaje skreślony z listy uczestników projektu w
przypadku:
- naruszenia swoich obowiązków wymienionych w §12 ust. 2 pkt 1-7 niniejszego regulaminu
- złożenia pisemnego oświadczenia o rezygnacji z uczestnictwa w projekcie.
- nieobecności w danej formie wsparcia przekraczających 20% planowanej liczby godzin do realizacji.
- W przypadku rezygnacji lub skreślenia uczestnika projektu, udział w projekcie proponowany jest kolejnemu kandydatowi z listy rezerwowej.
§ 15 POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Każda osoba biorąca udział w projekcie akceptuje warunki niniejszego Regulaminu poprzez podpisanie formularza zgłoszeniowego.
- Regulamin obowiązuje przez cały czas trwania projektu.
- Kwestie nieuregulowane w niniejszym dokumencie rozstrzygane będą przez Koordynatora Projektu.
- W uzasadnionych przypadkach zastrzega się prawo zmiany niniejszego regulaminu.
- Regulamin jest dostępny do wglądu w siedzibie Fundacji Żyrafa Edukacja Ponad Wszystko oraz na stronach internetowych szkolazyrafa.pl